pedagogikfia.blogg.se

Jag skriver om mina frågor och det jag läser under mina studier i pedagogik påväg mot kandidatexamen.. Självklart skrivs det även om mig, min situation som mamma varannan vecka och hur min fribromyalgi påverkar mig och min/vår vardag..

Fibromyaglgin gör en "knäpp"

Kategori:

Jag har alltid varit kanske udda men tankspriddheten som fibromyaglgin drar med sig gör att man framstår som "knäpp" el något nära det.. Något fördelaktigt är väll att jag är lite mer medveten om när jag inte reagerar normalt å kan be om ursäkt för det.. En diskution med mig kan vara hemsk på två sätt, antingen hänger jag inte med å förstår verkligen inte vad som pratas om, reagerar fel och kommer inte ihåg samtalsämnet.. Anda sidan kan vara att jag avbryter folk i meningar som dom inte får avsluta för att jag kom på något jag vill säga, jag vill så gärna säga något men vet instinktivt att jag kommer glömma det om jag i te säger det direkt så det blir väldigt konstigt.. Först efteråt kan jag i lugn å ro förstå vad som hänt igentligen å det är så pinsamt, jag har jättesvårt att svara på något någon frågar mig å ofta svarar man bara något som man sedan när man fått tid att tänka efter över vad som sas å vad jag sa å vad jag egentligen menade gör att jag ångrar mig.. Det kan för någon värka helt sjukt å det är det, jag blir så ledsen faktiskt.. Det är jättesvårt att fungerar i en socialgrupp, mina vänner sedan länge förstår tack och lov och jag kan be om förlåtelse om det är något jag sagt å inte menat.. Sedan är det inte bara fibromyaglgin klart utan på denna ofunktionella hjärna har jag ett arv som innebär att jag alltid tror/tycker att jag har rätt och det är oxå svårt att tygla och får mig att framstå som elak i vissa situationer även om inte det är tanken utan det är bara så jag låter el reagerar, finns ingen baktanke med det men vet man inte det så förstår jag att man tycker jag är ruskigt jobbig, det vill jag väldigt gärna be om ursäkt för många gånger men alla orkar man inte, jag hoppas innerligt att de flesta nära mig har ett lite hum om hur det fungerar haha detta med att ha en hjärna som kolasås (känns lite så, segt, väldigt segt) tur att jag har en kärlek som kan ta mig för den jag är och tokigheterna som följer med.. Det är som en förtida demens, skulle inte våga laga mat utan tajmer på spisen el barnlås för risk av köksbrand då jag ofta glömmer att jag lagar mat om jag vara ska kolla till något annat snabbt, sedan är det senaste som jag tycker är riktigt jobbigt å SÅ störande att jag glömmer skölja ur balsamet ut håret, så sjukt störande... Hur svart kan det vara? En gång kom jag till skolan utan att förstå det, pinsamt! Men nu är jag uppmärksam vid kamningen så jag hinner skölja ur det innan jag åker iväg.. Sist la jag mig i ett bad å glömde duscha håret över huvudtaget kom jag på senare när jag tyckte det var så fett fortfarande, suck! Sånt borde sitta i ryggmärgen men ofta får jag inte ihop det alls, får black out.. Tråkigt men sant som tur så har jag en kärlek som kan ta mig rätt å tycker det är ok, samt att han lovat mig ett bra hem när det har gått för långt haha

Hoppas nu får en mysig alla hjärtans dag!

Puss på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: